• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC kreditupplysning

lindurrr

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Loggar jag in på UC så står det riskprognos 14.5, men i kreditupplysningen jag fick häromdagen står det 8.61.
Hur kommer det sig att det skiljer så mycket?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Loggar jag in på UC så står det riskprognos 14.5, men i kreditupplysningen jag fick häromdagen står det 8.61.
Hur kommer det sig att det skiljer så mycket?
Det är betyget efter att kreditupplysningen togs? Dvs du har +1 ff jämfört med den du fick häromdagen. Mitt betyg gick från 0.6 till 0.8 när jag tog +1 ff och gick från 1 till 2 ff.
 

Anders.D

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
9 November 2018
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
47
Poäng
147
Mitt kreditbetyg är 2,1 på Kreddy och 10,8 på senaste upplysningskopian. Mycket märkligt det också.
 

lindurrr

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det är betyget efter att kreditupplysningen togs? Dvs du har +1 ff jämfört med den du fick häromdagen. Mitt betyg gick från 0.6 till 0.8 när jag tog +1 ff och gick från 1 till 2 ff.
Nja, på kreditkollen har det stått 14.5 även innan ff.
På en uc i september när jag ansökte om bolån (och fick det godkänt) stod UC på 13,30.
Nu i november står UC på 8.61 med 2 ff.
Men loggar jag in på minuc så står det 14.5 och 2 ff.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Nja, på kreditkollen har det stått 14.5 även innan ff.
På en uc i september när jag ansökte om bolån (och fick det godkänt) stod UC på 13,30.
Nu i november står UC på 8.61 med 2 ff.
Men loggar jag in på minuc så står det 14.5 och 2 ff.
Ok men då tror jag som föregående talare att det är den bankens egna riskbedömning. Jag har tex ett betyg, när jag sökt på lendo får jag ett antal upplysningskopior, ett för varje bank. Och där skiljer det sig åt mellan bankerna vad deras riskbedömning/betyg är, från en bank/upplysningskopia till en annan.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Ok men då tror jag som föregående talare att det är den bankens egna riskbedömning. Jag har tex ett betyg, när jag sökt på lendo får jag ett antal upplysningskopior, ett för varje bank. Och där skiljer det sig åt mellan bankerna vad deras riskbedömning/betyg är, från en bank/upplysningskopia till en annan.
Exakt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp